Discographies & publications

Discographies/Videographies

Composition/arrangement :

  • Stories of Care (2020). Série de balado. Podcast series. Louise Campbell (production). Co-production d’Innovations en Concert, Bradyworks & le Centre C.A.R.E.
  • …sounds like static… (à venir). Projet Science et Art sur les personnes atteintent de la maladie Alzheimer. Démo YouTube: https://youtu.be/XSl-h1W4IC4
  • Dark sky preserves (à venir). Album. Ian Ferrier (spoken word & guitare) & Louise Campbell (clarinette, voix, effets & notation). BongoBeat Records. Avec de l’aide financière du Conseil des arts du Canada.
  • Rainbow (à venir). Album. Louise Campbell & Jerry Pergolesi. Redshift Records. Avec de l’aide financière du Conseil des arts du Canada.
  • Of the sea (à venir). Vidéo musique et danse. Louise Campbell (compositrice et conception sonore), Eryn Dace Trudell (danse), Fiona Lam (poésie), Abraham Lifshitz (vidéographie). Indépendent.Avec de l’aide financière du Conseil des arts du Canada.
  • Sideways pour quatuor de guitare électrique spatialisé (à venir). Louise Campbell (compositrice). Album, Musique lente et tranquille à la recherche du bonheur électrique. Production de Bradyworks, Redshift Records.
  • Dust : A sculptor’s journey (2011). DVD. Réalisatrice, Jeanette Pope. Indépendent. Festival du nouveau cinéma.
  • Berson Boys (2008). DVD. Réalisatrice, Jeanette Pope. Indépendent. Cinéastes émergents au Festival de Cannes, Programme Kodak.
  • They carve for the dead, I carve for the living (2008). DVD. Réalisatrice, Jeanette Pope. Indépendant.
  • Where’s Stanley? (2006). DVD. Réalisatrice, Jeannette Pope. Indépendent.
  • Birth of the smoked meat. (2006). DVD. Réalisatrice, Jeannette Pope. Indépendant.

Clarinette :

  • Ensemble Plumes :

o  Folk Songs & Future Loves. (2014). CD
Swimming with Astronauts. (2014). Single
Plumes. (2012). CD

  • Orchestre Symphonique de McGill – Gustav Mahler, Symphonie No. 5 (en direct). (1997). CD. Radio-Canada. Disques Fonovox. En nomination au Prix Félix Leclerc (ADISQ).
  • Office national du film du Canada / Prometheus Productions Ltd:
    o Youth, Magic and Mahler. (2001). DVD. concert, 73 min.
    o McGill, Mahler & Montréal. (2001). VHS. Documentaire en anglais, 56 min.
    o Mahler McGill Montréal. (2001). VHS. Documentaire en français, 54 min.
    o Youth & Mahler. (2001). VHS. 10 min.

Publications

  • Hahn, T. et al (2016). Banding encounters – a reflection on improvisation, as improvisation. Sounding the body: Improvisation, representation, and subjectivity. (eds. Siddall, G. & Waterman, E.). Middletown: Wesleyan University Press.
  • Wapnick, J., Ryan, C., Campbell, L., Deek, P. & Lemire, R.  (2005). Effects of excerpt tempo and duration on musicians’ ratings of high-level piano performance. Journal for Research in Music Education. 53:2, 162-176.

Actes de conférence :

  • Campbell, L. (2012). The performer-composer relationship: Collaboration through dialogue. Papier présenté au XXII Congresso da Associação Nacional de Pesquisa e Pos-Graduação em Musica. 27-31 août 2012. João Pessoa, Brazil.
  • Campbell, L. (2010). Move and be moved: improvisatory movement for musicians. Papier présenté au Guelph Jazz Festival Colloquium. 8-10 Septembre 2010. Guelph, ON.
  • Campbell, L., Verfaille, V., & Wanderley, M. (2006). Different approaches to the understanding of expressive movements of clarinettists. Papier présenté à la Second International Conference on Music and Gesture. 20-23 Juillet 2006, Manchester, UK.
  • Wapnick, J., Ryan, C., Campbell, L., Deek, P., Mutter, M., & Lemire, R. (2006). Effects of familiarity and expectation on expert judge ratings of extended and intact high-level piano performances. Poster présenté à The 60th MENC National Biennial In-Service Conference. 19-23 Avril 2006. Salt Lake City, UT.
  • Campbell, L. (2005). The Observation of Movement. Poster présenté à The Phenomenon of Singing Symposium V. Juillet 2005. St. John’s, NL.
  • Wapnick, J., Ryan, C., Campbell, L., Deek, P. & Lemire, R. (2004). Effects of excerpt tempo and duration on musicians’ ratings of high-level piano performance. Poster présenté à The 59th MENC National Biennial In-Service Conference. The National Association of Music Education. Avril 2004. Minneapolis, MN.
  • Wapnick, J., Ryan, C., Campbell, L., Deek, P., Lemire, R., & Darrow, A-A. (2004). Effects of excerpt tempo and duration on musicians’ ratings of high level piano performances. Poster présenté à la OMEA/CMIEC Forte ’04 Conference, Toronto, ON.

Contributions non arbitrées :

  • Campbell, L. (2018). Poste de blogue : Music, memory and making the most of ear-worms. Learn Quebec. learnquebec.ca/wordpress-mu/blog/2018/01/music-memory-and-making-the-most-of-earworms/
  • Campbell, L. (2017). Entretiens avec Louise: 150 profiles. The Philanthropist. https://thephilanthropist.ca/2017/11/150-profiles-louise-campbell/
  • Campbell, L. (2011-2016). Rapports des comités: rapport du comité des jeunes. CNMN Bulletin.
  • Campbell, L. (2008). Outreach to musicians and dancers. Rapport interne pour l’ELAN (English Language ArtsNetwork).
  • Campbell, L., Chagnon, M. J. & Wanderley, M. M. (2005). On the use of Laban-Bartenieff techniques to describe ancillary gestures of clarinetists. Rapport interne pour ICASP (Improvisation, communauté, et pratiques sociales, Université McGill. http://www.music.mcgill.ca/musictech/clarinet/
  • Campbell, L. (2005). The observation of movement. Rapport interne pour ICASP (Improvisation, communauté, et pratiques sociales, Université McGill. http://www.music.mcgill.ca/musictech/clarinet/
  • Campbell, L. (Mars 2000). Life after school. The Conservatory Notes, 3.